Carrefour wstrzymał reklamy w serwisie VOD TVP. Powodem krytyka LGBT

Carrefour wstrzymał reklamy w serwisie VOD TVP. Powodem krytyka LGBT

Dodano: 
Wóz satelitarny Telewizji Polskiej, zdjęcie ilustracyjne
Wóz satelitarny Telewizji Polskiej, zdjęcie ilustracyjneŹródło:PAP / Darek Delmanowicz
Sieć supermarketów Carrefour wstrzymała wyświetlanie reklam w serwisie VOD TVP po tym, jak jedna z internautek zwróciła na Twitterze uwagę centrali firmy we Francji, że na portalu należącym do Telewizji Publicznej pojawiają się treści krytyczne wobec osób LGBT.

W zeszłą środę użytkowniczka Twittera o nicku Clair Underwood zwróciła się do oficjalnego profilu Carrefour z uwagą, że reklamy polskiego oddziału sieci są wyświetlane na portalu TVP VOD. Internautka zestawiła reklamę z tekstami, które ukazały się na portalu tvpinfo.pl po wpisaniu frazy "tęczowa zaraza".

"Czy wiecie, że kupujecie reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, finansując obrzydliwą nienawiść do LGBT?" – napisała użytkowniczka Twittera oznaczając profil Carrefour.

"Witam, te treści nie odzwierciedlają naszych wartości. Po Twoim raporcie, wstrzymaliśmy obecną kampanię. Podwoimy naszą czujność z @CarrefourPolska na te tematy" – odpisały osoby prowadzące profil marki.

twitter

Do sprawy odniósł się także polski oddział Carrefour. W oświadczeniu dla portalu Wirtualnemedia podkreślono, że reklama została wyświetlona w wyniku błędu. Dodano, że Carrefour „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności klientów, pracowników oraz partnerów biznesowych”.

"Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej" – napisano w oświadczeniu.

Sprawą jest zdziwiony Samuel Perreira, zastępca kierownika redakcji mediów interaktywnych TAI. W odpowiedzi na tweet Carrefoura stwierdził, że jest zdziwiony pomysłem, by redakcja portalu miała konsultować treść ukazujących się na stronie artykułów z zagraniczną firmą.

"Jesteśmy portalem informacyjnym, informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym. Kto z firmy Carrefour Polska miałby decydować, którą informację podać, a którą ocenzurować i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję?" – napisał Perreira.

twitterCzytaj też:
Trzaskowski grozi policji. Wydał oświadczenie ws. protestów
Czytaj też:
Ziemkiewicz: Dzisiaj za intelektualistów robią modelki, aktorki występujące w reklamach

Źródło: Wirtualne Media
Czytaj także